Bota

Pa arsimin global, ne jemi “Amerika, e fundit”






               Publikuar në : 10:37 - 12/08/19 |
mapo.al

Një arsim global është kritik për t’iu përgjigjur sfidave globale. Pjesa më e madhe e botës e kupton këtë dhe SHBA duhet t’a bëjnë realitet. Margee M. Ensign duke aluduar me shprehjen e presidentit Trump “Amerika, e para”, thotë se pa arsimin global do të jemi “Amerika, e fundit”


Nga Margee M. Ensign*

Shqetësimet e sigurisë kombëtare bëjnë titujt kryesorë në SHBA çdo ditë: kriza në kufirin tonë jugor, shkelje të të dhënave, luftë në internet dhe aktorë të paparashikueshëm ndërkombëtarë, vetëm për të përmendur disa. Por për disa prej nesh, të cilët jeta profesionale na ka pozicionuar në vende të ndryshme të botës, është e qartë se një çështje tjetër e sigurisë kombëtare ka gjithashtu rëndësi. Sistemi ynë arsimor nuk po arrin t’i përgatisë studentët për një shoqëri të globalizuar dhe për botën në të cilën të rinjtë tanë do të duhet të jetojnë dhe lulëzojnë. Kjo ka potencial për të minuar marrëdhëniet e efektshme diplomatike, dhe zvogëlon aftësinë tonë për të konkurruar në një ekonomi globale. Kjo duhet të jetë krijimi i një klase të sigurisë kombëtare.

Aktualisht, vetëm 1.6 përqind e studentëve amerikanë që regjistrohen në arsimin e lartë marrin kohë për të studiuar në një vend tjetër. Ndërsa disa e shohin studimin jashtë vendit si një luks – asgjë më shumë sesa një udhëtim i kushtueshëm turistik dhe një mundësi për selfie në vendet ekzotike – ata prej nesh që kanë parë ndikimin transformues të kësaj përvoje ndërkombëtare e dinë ndryshe.

Për shumicën, përvoja është në ndryshimin e jetës. Studentët, jo turistët, mësojnë aftësi ndërkulturore dhe fitojnë aftësinë për të parë SHBA, botën dhe sfidat me të cilat përballemi në mënyra të reja dhe përmes lenteve të ndryshme. Kjo përvojë direkte është e paçmueshme.

Po ashtu shqetësuese është që, sipas Shoqatës së Gjuhëve Moderne, regjistrimet në programet gjuhësore në institucionet amerikane të arsimit të lartë ranë me 9.2 përqind nga 2013 në 2016. Nëse shikojmë regjistrimet në vitin 2016 krahasuar me regjistrimet në 2009, rënia është më shumë se 15 për qind.

Konsideroni një fakt tjetër shqetësues: kolegjet dhe universitetet kanë shkurtuar më shumë se 650 programe të gjuhëve të huaja në tre vitet e fundit. Në shkallë vendi, vetëm rreth gjysma e studentëve amerikanë studiojnë një gjuhë tjetër në një pikë në karrierën e tyre shkollore. Në krahasim, 90 përqind e studentëve evropianë studiojnë një gjuhë tjetër.

Kompetenca globale dhe ndërkulturore është thelbësore për zhvillimin e gjeneratës sonë të ardhshme të liderëve, të cilët do të na lundrojnë nëpër kohë të ndërlikuara. Biznesi është shumëkombësh. Kërcënimet e sigurisë – nga ato të paraqitura nga grupet ekstremiste deri tek ato të paraqitura nga ndryshimi i klimës – janë transnacionale. Negociimi i marrëveshjeve tregtare të së nesërmes, trajtimi i krizave humanitare dhe hartimi i strategjive efektive ushtarake kërkojnë individë me kompetencë të thellë ndërkulturore. Për të adresuar sfida të tilla, udhëheqësit e arsimuar duhet të punojnë së bashku në një shkallë botërore.

Angazhimi për arsimin global – duke prodhuar udhëheqës me njohuri globale, – duhet të përfshihet në thelbin e çdo kolegji dhe universiteti në SH.B.A. Nuk duhet të jetë një premtim i nivelit sipërfaqësor, thjesht fjalë në një mision, vizion, deklaratë vlerash ose dokument planifikimi strategjik. Dhe sigurisht që nuk duhet të jetë një mundësi për të fituar më shumë para, duke i vlerësuar studentët e huaj si mundësi për të ardhura më shumë sesa diversiteti i njohurive dhe përvojave që ata shtojnë në trupin studentor.

Po kështu, është mjaft e rëndësishme të zvogëlohen pengesat për studentët ndërkombëtarë dhe fakultetet që dëshirojnë të studiojnë dhe vazhdojnë studimet e tyre në kampuset amerikane. Të gjithë studentët – ndërkombëtarë dhe amerikanë – përfitojnë nga dëgjimi i këndvështrimeve të ndryshme, bërja e miqësive ndër-kulturore dhe mësimi se si të komunikojnë me njerëz nga kultura të ndryshme.

Ndërsa mund të duket e kujdesshme që arsimimi ynë të vihet në dispozicion vetëm për ata që mund të paguajnë për të, edukimi dhe ndërtimi i marrëdhënieve me studentë nga zona në zhvillim të botës do të jetë jetike për zgjidhjen e sfidave tona në të ardhmen. Studentët kinezë studiojnë anglisht në një shkallë masive, dhe qeveria kineze ofron mijëra bursa të arsimit të lartë për studentët afrikanë. Ndërkohë, numri i studentëve ndërkombëtarë në Kanada është në rritje.

Është e qartë se vendet e tjera e kuptojnë se mikëpritja e këtyre studentëve do të paguajë dividentë të rëndësishëm në të ardhmen. Ne kemi nevojë të kapim këtë trend.

Senatorët Dick Durbin (D-IL), Roger Ëicker (R-MS) dhe Patrick Leahy (D-VT) kohët e fundit prezantuan legjislacionin bipartizan për të luftuar nivelin tonë shkatërrues të analfabetizmit global – nga i cili rënia e mësimit të gjuhëve të huaja është ndoshta një paralajmërim i hershëm.

Akti i “Studimit jashtë vendit’ i Senatorit Paul Simon, i udhëhequr nga shoqata ndërkombëtare e arsimtarëve NAFSA, stimulon institucionet e SH.B.A.-së për ta bërë studimin jashtë vendit një pjesë integrale të arsimit të lartë. Kjo do të bëhej duke krijuar një program modest të granteve për universitetet. Ky është  një fillim i mbarë, dhe kërkon mbështetje të palëkundur nga të gjithë ata që vlerësojnë arsimimin global në sistemin arsimor amerikan.

Kolegjet dhe universitetet amerikane duhet të përqendrohen në këtë nevojë për të përgatitur shumë më mirë studentët tanë për jetën në shekullin XXI. Dhe ne duhet të jemi partnerë me qeverinë amerikane për të bërë shumë më tepër për të tërhequr dhe ndihmuar studentët nga jashtë që duan të studiojnë këtu.

Siguria jonë e ardhshme dhe pozicioni ynë drejtues në botë do të varen nga sa mirë i bëjmë ne punët tona. Nëse ne e shmangim arsimin global, ne bëhemi “Amerika, e fundit”.

*Margee M. Ensign është presidente e Kolegjit Dickinson


Etiketa: ,

Pas