Nga Richard Holmes*
Renditja ndërkombëtare e universiteteve filloi në vitin 1999 kur revista Hong Kong Asiaweek botoi një renditje të universiteteve aziatike që zgjatën vetëm dy botime. Që atëherë numri i renditjeve ndërkombëtare, duke përfshirë renditjen globale, rajonale, reputacionale, të biznesit dhe të lëndëve, është zgjeruar në mënyrë të pandërprerë dhe nuk tregon shenja të ndalimit.Times Higher Education (THE) ka qenë në krye të renditjeve ndërkombëtare. Ata kanë prodhuar rankime për universitet Aziatike, Azi-Paqësore, të Lindjes së Mesme dhe Afrikës së Veriut, Amerikës Latine dhe Afrikës, renditje për ‘golden age’, milenialët, gjeneratën x dhe renditje në lidhje me reputacionin, plus botimin e disa prej treguesve të tyre si lista të ndara.
Mësimdhënia vs hulumtimi Rankuesit janë bërë mjaft të mirë në matjen e prodhimit të kërkimit shkencor dhe të cilësisë. Ka disa renditje të mira, siç janë ato të botuara nga CWTS Leiden, Universiteti Teknik i Lindjes së Mesme dhe Universiteti Kombëtar Tajvan që matin kërkimet në mënyra të ndryshme.Renditjet e njohura botërore, rankimi akademik i universiteteve botërore në Shangai, Times Higher Education dhe Quacquarelli Symonds ‘QS World University rankings’, janë tërësisht ose kryesisht të bazuara në hulumtime dhe kanë për qëllim hulumtuesit, administratorët dhe krijuesit e politikave.Por kohët e fundit THE ka marketuar renditje të cilat pretendojnë të jenë të përqendruara te mësimdhënia përqendruar me një apel për studentët universitar dhe palët e tjera të interesit.
Deri më tani nuk ka ndonjë ekuivalent ndërkombëtar me US News ose renditjen kombëtare të Guardian në Mbretërinë e Bashkuar, të cilat për më mirë ose më keq konsultohen nga mijëra studentë të ardhshëm dhe këshilltarë të tyre dhe më pas renditin universitetet sipas cilësisë së studentëve apo të diplomuarve.Renditja botërore e QS-së ka një studim të punëdhënësve, por kjo nuk është shumë reprezentative. Qendra për Listat Botërore të Universitetit, botuar tani nga Emiratet e Bashkuara Arabe, mbulon të arritjet e alumni, por pak universitete kanë qoftë edhe një alumn me një çmim.
Times Higher Education dhe Russian Round University Ranking (RUR) hyjnë në analizën e të ardhurave, në burimet e fakultetit, në reputacionin e mësimdhënies pasuniversitare dhe në proporcion të studentëve të doktoraturës, por këto mund të kenë pak ndikim të drejtpërdrejtë në procesin e të mësuarit.Renditja që aktualisht ka më së shumti fokusin për të vlerësuar mësimdhënien dhe të nxënit është U-Multirank, botuar nga një konsorcium i institucioneve holandeze, gjermane dhe spanjolle. Ky renditje ka çështje prezantimi dhe mbulimi i tij është i parregullt, sidomos jashtë Europës. Sidoqoftë, ai siguron njohuri të dobishme për pyetjet e mësimit dhe të mësimdhënies bazuar pjesërisht në një studim global të studentëve.Times Higher Education kohët e fundit kanë filluar të kërkojnë mënyra të rankimit të universiteteve përtej kufijve të elitës botërore.
Shtyllat dhe Prioritetet
Renditja e THE Europe Teaching Rankings, është e treta në një sërë renditjesh të orientuara në mësimdhënie, duke ndjekur renditjen e Kolegjeve të SHBA dhe renditjen e Universitetit të Japonisë.
Ekzistojnë katër shtylla: Burimet, Angazhimi, Rezultatet dhe Mjedisi. Prioritetet dhe përbërja e shtyllave ndryshon. Për shembull, në renditjen kolegjit amerikan, shtylla e mjedisit përfshin studentët ndërkombëtarë, diversitetin e studentëve, diversitetin e fakultetit dhe përfshirjen e studentëve.
Në renditjen e Japonisë, ajo përbëhet nga studentë ndërkombëtarë, stafi ndërkombëtar, programe ndërkombëtare të shkëmbimit dhe kurse në një gjuhë të huaj. Në renditjen e Europës, është raporti gjinor mes fakulteteve dhe studentëve dhe asgjë tjetër.
Nëse këto renditje kanë për qëllim studentët e ardhshëm, vlera e tyre duket e kufizuar. Praktika e bashkimit të treguesve së bashku dhe mbajtja në burim e 13 pikave të ndara ka të ngjarë të rezultojë e frustruese për çdo student apo palë të interesuar që kërkon informacion të detajuar.
Nëse një universitet ka një rezultat të lartë për Burime, a do të thotë kjo se ka një numër të madh punonjësish, të cilët do të përmirësonin numrin e stafit për studentë, apo do të thotë se ka relativisht pak studentë, apo mos vallë stafi i tij shkruan një sërë dokumentesh, ose ndoshta ka një numër relativisht të vogël të stafit, që do të përmirësonte dokumentet sipas rezultateve të stafit, mos ndoshta merr rezultate të mira për dy pyetjet e anketimit në të cilat bazohet cilësia e shërbimit metrik apo është një kombinim i tyre?
Një tjetër gjë në lidhje me renditjen është se ato ende tregojnë ndikimin e orientimit të kërkimit të produkteve të mëparshme. Një peshë prej 7.5% është dhënë për letrat për stafin. Reputacioni akademik merr një tjetër 10%. Kjo e fundit i referohet çështjes në renditjen botërore për universitetet më të mira për mësimdhënien pasuniversitare dhe lidhet fort me një pyetje rreth universiteteve më të mira për hulumtim.
Universitetet Elite
Ky ushtrim pilot nuk ka të ngjarë të jetë shumë i dobishëm për studentët të cilët ndoshta do të gjejnë U-Multirank dhe renditjet e ndryshme kombëtare më informative. Por ata mund të ofrojnë ushqim publiciteti për universitetet hulumtuese të Grupit Russell dhe homologët e tyre kontinental, plus disa dhurata për ato pak vende me qendër studentin, të cilët marrin merita në treguesit e Angazhimit ose janë me fat që të kenë një raport 50:50 gjinor.
Universiteti më i mirë në përgjithësi në renditjen e THE Europe Teaching Rankings është Universiteti i Oksfordit, i cili është gjithashtu i pari në klasifikim për Rezultatet. Universiteti i Kembrixhit udhëheq për Burimet, Universiteti Papnor Comillas në Spanjë për Angazhimin dhe Universiteti e Shkencave të Aplikuara Hanze në Holandë për Mjedisin.
Renditjet e reja gjithashtu kanë një mbulim të kufizuar, duke renditur vetëm universitetet në Evropën Perëndimore. Skandinavia, Belgjika dhe e gjithë Evropa Lindore nga Austria në Urale përjashtohen, ndoshta për shkak se nuk arritën të sigurojnë mjaftueshëm studentë për t’iu përgjigjur sondazhit. Po ashtu mungojnë edhe Ecole Polytechnique, Universiteti Erasmus Rotterdam dhe universitetet e Berlinit.
Megjithatë, problemi më i madh është se këto renditje tregojnë pak për aftësinë akademike të studentëve ose për punësimin e të diplomuarve, përveç përgjigjeve subjektive ndaj pyetjeve të pyetësorit ose ndoshta shkallës së diplomimit, që merr një peshë 5%. Renditja e universiteteve për mësimdhënie dhe mësimnxënie është ende një territor shumë i pazbuluar.
Richard Holmes është redaktor i University Ranking Watch blog.