Si po e ndryshon arsimin platforma globale e të mësuarit online
Më shumë se 18 milionë njerëz në mbarë botën kanë ndjekur kurse që nga viti 2011 në platformën edX MOOC (kurs masiv i hapur në internet), i cili drejton rreth 2,400 kurse nga më shumë se 140 universitete prestigjioze, përfshirë Universitetin e Harvardit, MIT, Universitetin e Oksfordit i Hong Kongut, Universitetit të Shkencës dhe Teknologjisë të Hong Kongut, Universitetit Tsinghua dhe Universitetit të Pekinit.
Nga Yojana Sharma, University World News
Platforma globale e të mësuarit online edX, e krijuar nga Instituti i Teknologjisë i Massachusetts (MIT) dhe Universiteti i Harvardit, po përgatit një përçarje të mëtejshme të modeleve tradicionale të arsimit të lartë, me mikrogradime të reja dhe diploma “të grumbulluara” të përbëra nga kredite nga një sërë institucionesh, sipas Anant Agarwal, themelues dhe CEO i edX.
Agarwal ishte në Hong Kong më 9 dhjetor për të marrë Çmimin Yidan për Zhvillimin e Arsimit, një nga dy çmimet globale të fituara çdo vit nga Fondacioni i Çmimit Yidan, i ngritur nga filantropisti kinez Charles Chen Yidan, themelues i gjigantit të internetit në internet me bazë në Shenzhen Tencent.
Çmimi – tani në vitin e tij të dytë – shihet si çmimi më i vlefshëm i arsimit botëror, duke ofruar pothuajse 3.9 milionë dollarë në çmime institucionale dhe individuale për secilin prej laureatëve të saj.
Më shumë se 18 milionë njerëz në mbarë botën kanë ndjekur kurse që nga viti 2011 në platformën edX MOOC (kurs masiv i hapur në internet), i cili drejton rreth 2,400 kurse nga më shumë se 140 universitete prestigjioze, përfshirë Universitetin e Harvardit, MIT, Universitetin e Oksfordit i Hong Kongut, Universitetit të Shkencës dhe Teknologjisë të Hong Kongut, Universitetit Tsinghua dhe Universitetit të Pekinit.
“Ne themeluam edX si një platformë e të mësuarit jofitimprurëse, online dhe të hapur. Vizioni ynë origjinal që mbetet në qendër të vëmendjes së EdX është për të siguruar qasje të hapur në arsim cilësor në një shkallë të nxënësve në mbarë botën, pa marrë parasysh vendndodhjen gjeografike, burimet financiare, kualifikimet paraprake akademike, gjininë, racën ose demografi të tjera”, tha Agarwal në fjalimin e tij të pranimit në ceremoninë e dhënies së çmimeve më 9 dhjetor.
Fituesit u shpallën fillimisht në shtator.
“Unë u rrita në Indi, ku e dallova së pari këtë nevojë të pabesueshme. Ju mund të merrni një edukim të mirë nëse keni qenë super të pasur. Ose, mund të merrni një edukim të mirë nëse keni qenë super të ndritur dhe mund të përballoni kampuse trajnimi të shtrenjta për pranime në kolegje”, -tha ai.
Më pak i privilegjuar, ai vetë ishte me fat që të kishte një mentor të madh, mësuesin e tij të matematikës, në Shkollën e Mesme St Aloysius në Mangalore, Indi. “Ai tregoi një interes të veçantë për mua”, i tha ai audiencës dhe i siguroi shumë orë mësimi falas për të mundësuar që Agarëal të arrinte një vend në Institutin prestigjioz Indian të Teknologjisë “Madras”.
“Përvoja ime në Indi nuk është unike. Për shumë njerëz, arsimi përtej shkollës së mesme është i papërballueshëm, kërkon shumë kohë për të përfunduar, dhe njohuritë dhe aftësitë e fituara janë gjithnjë e më të parëndësishme në botën e shekullit të 21-të. Dhe për ata që kanë qasje në arsim, sistemi ynë nuk ka ndryshuar në shekuj, duke sjellë cilësi të dobët, mësim jo fleksibël”, tha ai në ceremoninë e dhënies së çmimeve.
Ai tha se paratë e çmimeve do të shkonin drejt realizimit të planeve të edX-it për gradat e reja hibride ‘stackable’, diplomave MicroMasters dhe MicroBachelors për studentët që të zgjedhin sipas nevojës, duke rrëzuar më tej strukturat tradicionale të kurseve të shkallës më të mirë për nevojat e të mësuarit gjatë gjithë jetës.
Lokomotiva jofitimprurëse
Ai ka qenë i bindur se edX duhet të mbetet jofitimprurëse dhe me një qasje të hapur, që rrjedh nga përvoja e tij universitare.
“Unë thjesht nuk e kisha sfondin që gjithkush dukej sikur tashmë kishte. Kështu që ishte një thirrje e madhe zgjimi për mua që niveli i arsimit në vende të ndryshme mund të jetë shumë, shumë ndryshe. Dhe me siguri mbolli farat në mua, që unë desha t’u jap të gjithëve një mundësi të barabartë në një arsimim të mirë dhe një të mundësi të barabartë në sukses”, -i tha ai Universitetit World News në një intervistë të gjerë.
Të gjithë besojnë se edukimi është një e drejtë njerëzore, megjithatë universitetet nuk sillen kështu, duke kufizuar qasjen. “Është e natyrshme të kesh pranime, sepse kampusi ka kufizime se sa njerëz mund të qëndrojnë në kampus”, thotë ai, por thekson se shkollat konfederative “mund të kenë pranime në bazë të fesë, disa mund të kenë pranime bazuar në cilësi, disa kanë pranime mbi paratë, dhe disa kanë pranime në bazë të kush kanë qenë babai apo nëna juaj”.
Ai i sheh kufizimet e tilla në kampuset e tullave dhe mortajave si artificiale dhe të padrejta, pasi edX ka treguar se “nëse vendosni mundësi para njerëzve, ata do ta kapin atë në mënyrë absolute”. Filozofia jofitimprurëse e qasjes së hapur depërton edX, duke e vendosur atë larg nga platformat e tjera të MOOC si Coursera, Udacity dhe FutureLearn e Mbretërisë së Bashkuar.
Agarëal pranon se projekti edX ishte në shumë mënyra gjithmonë një sipërmarrje idealiste. “Për arsimin ne donim një projekt jofitimprurës që ta bënim atë në një mënyrë që ishte me të vërtetë e mirë për botën, në krahasim me një kompani që mendonte se si të merrte sa më shumë para sa më shpejt që të ishte e mundur pavarësisht se sa e mirë është për botën ose jo”, shpjegon ai, duke shtuar se para se të kthehej në EdX, ai ndërtoi pesë kompani fitimprurëse.
“Me edX pothuajse çdo vendim që ne bëjmë ka tendencë të jetë ndryshe nga synimet fitimprurëse. Pra, kur çmojmë gjëra, mendojmë se sa e ulët mund ta çmojmë. Fitimprurësit mendojnë se sa lart mund ta çmojnë atë”.
Softueret Open Source
Platforma edX e njohur si EdX e hapur është e bazuar qëllimisht në softuere të hapura, jo me pronar. “Ky është algoritmi ynë dhe bizhuteritë e kurorës, por ne ua japim falas botës – çdokush mund ta shkarkojë dhe ta përdorë atë”, thotë Agarwal.
“Në hapësirën e shtatë viteve që ne kemi qenë aktiv, 1800 vende aktive në mbarë botën po përdorin platformën Open edX. Ju mund t’i mendoni ata si 1,800 konkurrentë. Çfarë kompanie fitimprurëse do ta bënte këtë?”.
Por rezultati është se ka më shumë se 20 milionë nxënës edX dhe 20 milionë nxënës në faqet e Open edX – gjithsej mbi 40 milionë, duke e bërë edX platformën më të madhe të të mësuarit në botë.
Vendet që përshtatën Open edX për të nisur infrastrukturën kombëtare për arsimim përfshijnë Hong Kong me HKMOOC, ndërsa Kina ka XuetangX, të mundësuar nga një platformë Open edX me më shumë se 1.300 kurse në gjuhën kineze dhe 14 milionë nxënës. Izraeli kohët e fundit lançoi platformën e saj kombëtare campus.gov.il bazuar në të, dhe të tjerë përfshijnë Francën, Rusinë, Jordaninë, Arabinë Saudite, Korenë e Jugut, Japoninë dhe shumë të tjerë.
Edhe kompanitë fitimprurëse si McKinsey nisën platforma Open edX, siç është McKinsey Academy, vëren ai.
“Ne lëshojmë një version të platformës çdo muaj ose çdo tremujor, dhe të gjithë mund ta marrin atë dhe ta përdorin atë”, shpjegon ai. “Një nga përfitimet është se shumë nga këto vende zhvillojnë platformën dhe shtojnë veçoritë dhe kontribuojnë në korpusin e Hapur edX”, për shembull, duke shtuar 54 lloje të ndryshme të vlerësimeve në platformë, të cilat asnjë organizatë individuale nuk do ta lejonte t’i bënte.
“EdX është bërë platforma më e sofistikuar në botë, duke përfituar nga një lloj zhvillimi me burime të turmave”, thotë Agarwal.
Trajnimi dhe kapaciteti i godinave
Por shumë vende preferojnë zgjidhje kombëtare në vend të importimit të kurseve të gatshme nga universitetet perëndimore, sado prestigjioze. EdX gjithashtu ofron trajnime. “Ne kemi kurse online që të mësojmë se si të krijojmë kurse online”, thotë Agarwal dhe tregon për punën e bërë me qeverinë në Afganistan për t’i ndihmuar ata të ndërtojnë kapacitete për platformën e tyre kombëtare për mësimin në internet.
Trajnimi edX ishte bërë në Indi dhe kështu ekipi nga Afganistani nuk kishte për të udhëtuar larg. “Ne bëmë trajnime se si të krijonim kurse online dhe ata nga ana e tyre u kthyen në Afganistan dhe trajnuan mësuesit e tyre”, thotë ai. “Është një punë që bëhet me dashuri. Nuk ka para në të”.
Pjesa më e madhe e kësaj është financuar përmes donacioneve filantropike. MIT dhe Harvard kanë ofruar 80 milionë dollarë deri tani për edX. Agarwal vëren se ata nuk e përdorin fondin e kapitaleve për shkak të kthimit të rreptë të kërkesave për investime të një financimi të tillë. Në vend të kësaj ata u shesin kurse trajnimi korporatave të mëdha. Dhe derisa kurset në platformën online janë falas për përdoruesit, ata ngarkohen për disa vlerësime dhe certifikata që sjellin të ardhura.
Por edX është ende inovative me modelet jofitimprurëse dhe hibride, ku universitetet krijojnë përmbajtje me cilësi të lartë në dispozicion për ata në kampus si dhe janë të arritshme për të gjithë vizitorët në internet.
Me teknologjinë që prish tregun e punës, zhduken disa vende pune dhe krijohen vende të reja pune, rritja e aftësive është bërë jetike dhe ka çuar në fillimin e kurseve të reja EdX MicroMasters – përafërsisht ekuivalente me 25% të një diplome master me pranime tërësisht të hapura, me kurse falas por një pagesë prej US $ 1,000 për certifikatën e kredencialit.
Tashmë rreth tre milionë nxënës janë regjistruar në këto programe fleksibël MicroMasters dhe Certifikata Profesionale.
Diplomat e para hibride të grumbulluara
Por Agarwal pranon se krijimi i kurseve në internet është një përpjekje e shtrenjtë, duke çuar në konceptin e “vendosjes”, ku kurset e shumëfishta nga shumë universitete mund të ‘bashkohen’ së bashku si module për të fituar një diplomë nga universitete të ndryshme, si dhe partneritet me industrinë për të aftësuar nxënësit e rinj.
EdX kohët e fundit lançoi një shkallë të plotë të magjistraturës për universitetet që kërkonin të shkonin nga kurset e vetme dhe certifikatat e vogla në shkallët e magjistraturës në internet për rreth 20-25% të kostos së një shkallë master në Shtetet e Bashkuara.
Edx kohët e fundit lançoi zotërinjtë e parë të plotë në menaxhimin e zinxhirit të furnizimit, me 40% të shkallës online nga MIT dhe me Universitetin Shtetëror të Arizonës duke siguruar 60% të tjerë dhe duke dhënë certifikatën e zotëruesve. “Është shkalla e parë e hibridit në botë”, thotë Agarwal.
Ai vë në dukje lloje të tjera të kombinimeve, si një partneritet me Universitetin e Teknologjisë Informative në Pakistan, i cili donte të fillonte një shkencë të të dhënave, por mungonin mësuesit, shkak i një mungese botërore të mësuesve të shkencave të të dhënave.
EdX ofron një MicroMasters në Shkencat e të Dhënave nga Universiteti i Kalifornisë San Diego, dhe në partneritet me EdX, studentët në Pakistan ishin në gjendje të marrin gjashtë kurse nga Fakulteti i Shkencave Kompjuterike në Universitetin e Teknologjisë së Informacionit dhe pesë kurse online edX në shkencën e të dhënave nga San Diego.
“Boom! problemi i mungesës së mësuesve është zgjidhur”, thotë Agarwal, duke vënë në dukje se kontrolli qëndron me Universitetin e Teknologjisë Informative, i cili u jep nxënësve diplomën në shkencën e të dhënave.
Shkëmbime kreditesh
“Kjo është e ardhmja e arsimit – universitetet janë duke krijuar kanale omni ku studentët marrin kurse kampusesh personalisht dhe gjithashtu kurse online”, thotë Agarwal.
“Universitetet po inovojnë bashkë me ne dhe po na inkurajojnë të krijojmë shkëmbime kreditesh ku universitetet shkëmbejnë kredite për programet e njëri-tjetrit”.
Ai tregon për shkëmbimin e ri të krediteve MicroMasters të ngritur nga edX, “kur një nxënës përfundon një program MicroMasters, një listë e të gjitha universiteteve me të cilat kemi partneritete me të dhe që do të transferojë kredite, shfaqet në pult”. Aktualisht rreth një duzinë MicroMasters nga 50 në ofertë nga edX kanë rrugët e kreditit, thotë Agarwal.
Në ceremoninë e pranimit të Çmimit Yidan, Agarwal tha se do të përdorte çmimin bujar për të nisur programet e Mikroçelikëve. “Duke ndërprerë vërtet arsimin e lartë, programet e Mikrobiologjisë do të futen në diploma të larta universitare, duke riimagjinuar se si mund të shpërndahet arsimi”, tha ai në fjalimin e tij të pranimit.
“EdX u themelua në misionin për të transformuar dhe zgjeruar qasjen në arsim global, dhe programi edX MicroBachelors është hapi tjetër përpara në përmbushjen e këtij misioni ndërsa ne punojmë për të ri-konceptuar se si arsimi universitar mund të dorëzohet në një mënyrë modulare, omni-channel. Ky çmim na lejon të bëjmë një hap kritik dhe të rëndësishëm në avancimin e misionit tonë”.